4/2/13

Τουρισμός

της Γωγώ Πελέκη

Παρακολουθώντας σε τηλεοπτική εκπομπή την Τρίτη 29/1/2013 την Υπουργό Τουρισμού να προσπαθεί να προσδιορίσει τη νέα Εικόνα της Ελλάδας ως τουριστικής ατραξιόν, κατανόησα πλήρως πως αυτό δεν πρόκειται να συμβεί ποτέ, όσο σκεφτόμαστε τόσο μπερδεμένα – άτακτα – επιπόλαια – “στο πόδι” – πρόχειρα και άκομψα. Κυρία Υπουργέ,
Εάν θέλετε να αλλάξει η εικόνα, πρέπει να αλλάξετε τον τρόπο που σκέπτεστε .
Πρέπει να αποδείξετε πως δεν είμαστε μία κοινωνία πρόχειρο -επαγγελματιών αλλά σοβαρών επαγγελματιών.
Όχι απλά να Εξυπηρετούμε αλλά να Υπηρετούμε τους ανθρώπους.
Να φύγουμε μπροστά με οδηγό την τεχνολογία.
Να υπάρξει όραμα και σαφής στρατηγική. Το “χτίσιμο” ενός Νέου Πολιτισμού.
Η
Aνάπτυξη του Τουρισμού δεν χρειάζεται Marketing.
Χρειάζεται Ανάπτυξη Σχέσεων.

Το Marketing πεθαίνει, γιατί είναι το παρελθόν και δεν πείθει.

Οι άνθρωποι επηρεάζονται από τους ανθρώπους και όχι από τους πωλητές.

Επηρεάζονται από αυτά που τους μεταφέρουν φίλοι και γνωστοί, από αυτά που λέγονται στην κοινωνία καθημερινά, επηρεάζονται από τις κοινότητες στο διαδίκτυο.

Σκεφτείτε απλά πως όλοι μας κατά τη διαδικασία επιλογής αυτοκινήτου δεν θα επηρεαστούμε από μια διαφήμιση αλλά από αυτά που θα μας πει για το αυτοκίνητο ένας φίλος ή ένας γνωστός μας ή από αυτά που λέγονται στο διαδίκτυο για το αυτοκίνητο αυτό.

Εάν υπάρξει αρνητική μαρτυρία δεν θα το αγοράσουμε και θα στραφούμε σε άλλη μάρκα.

Ακριβώς αυτό συμβαίνει και με το τουριστικό «προϊόν» και την τουριστική ανάπτυξη.

Όσο υπάρχουν αρνητικές εμπειρίες και αρνητικές μαρτυρίες η κακή φήμη και η κακή εικόνα θα καθορίζουν τις επιλογές των τουριστών και των τουριστικών επενδύσεων.

Η διαφήμιση είναι ένας εκ των πυλώνων της οικονομίας αλλά χρησιμοποιείται λανθασμένα.

Οι άνθρωποι μέσω της διαφήμισης δεν αποφασίζουν, απλά μαθαίνουν. Τους γίνεται γνωστό.

Γνωστό πρέπει να γίνουν ένα προϊόν ή μία υπηρεσία όταν έχουν ήδη βάλει γερά θεμέλια και έχουν πετύχει με ανθρωποκεντρική κουλτούρα την ανάπτυξη σχέσεων.

Δηλαδή ακόμα και αν υποθέσουμε πως μία εμπορική καμπάνια επικοινωνίας προσελκύσει εκατομμύρια τουριστών αλλά η κουλτούρα των ανθρώπων του τουρισμού δεν είναι η κατάλληλη με προσφορά εμπειριών και στρατηγική ανάπτυξη σχέσεων, τότε η ζημιά θα είναι τεράστια γιατί θα πυροδοτηθεί μια ατελείωτη αφήγηση αρνητικών εμπειριών και θα δημιουργηθούν στάσεις αρνητικές, επιζήμιες.

Ότι γνωρίζαμε μέχρι τώρα στην επικοινωνία, πεθαίνει.

Το Marketing είναι το παρελθόν. Δεκαετίες τώρα έχει δημιουργήσει έναν κακής ποιότητας ανταγωνισμό με αδυσώπητα χτυπήματα μεταξύ των επιχειρήσεων για το ποια θα κατακτήσει μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς.

Ο Κότλερ , ο γκουρού και μέγας θεωρητικός των marketers παγκοσμίως, στο πιο πρόσφατο βιβλίο του Marketing 3.0 εκδόσεις Κέρκυρα, αναφέρει πως:

«…ότι σας έλεγα για να ανταγωνίζεστε εταιρείες και ανθρώπους, τα αναθεωρώ. Πλέον το μόνο που σας λέω είναι να στραφείτε προς τον άνθρωπο …».

Το Marketing πέθανε, όπως το ξέραμε, λέει στο “ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ MARKETING” o Sergio Zyman και έχει δίκιο.

Η Google είναι η πιο επιτυχημένη επιχείρηση στην ιστορία της ανθρωπότητας, αλλάζει τα πάντα, τον τρόπο που σκεφτόμαστε, μας έχει κάνει ανυπόμονους, δεν μπορούμε να περιμένουμε να μας εξυπηρετήσουν με το πάσο τους οι υπάλληλοι κάθε επιχείρησης τη στιγμή που ότι ζητάς η Google στο δίνει σε 0,16 sec, γράφει ο Jeff Jarvis στο “ΤΙ ΘΑ ΕΚΑΝΕ Η GOOGLE”.









Δεν υπάρχουν σχόλια: