7/2/11

Τζαμπατζίδες αποκάλεσε ο Ρέππας ...

...όλους όσοι ακολουθούν το „Δεν πληρώνω - δεν πληρώνω" προκαλώντας την αντίδραση των ηγετών της κίνησης. Δύο λόγοι αναφέρονται. Ο πρώτος είναι η αντίδραση στην αύξηση των εισιτηρίων, ακριβών διοδίων ή προπληρωμή για έργα που δεν έχουν υλοποιηθεί. Ο δεύτερος είναι ο ισχυρισμός, ότι οι μη έχοντες δεν μπορούν με τα περιορισμένα ή ανύπαρκτα εισοδήματα να αντεπεξέλθουν στα έξοδα που απαιτεί η μετακίνησή τους. Όλοι αυτοί είναι τελικά τζαμπαζήδες;
Αντιγράφω από το Ελληνικό Λεξικό ΤΕΓΟΠΟΥΛΟΣ – ΦΥΤΡΑΚΗΣ: „Τσαμπατζής (ο) ουσιαστικό, θηλυκό Τζαμπατζού και Τζαμπατζίδισσα (προέρχεται από την τουρκική λέξη cabaci) και σημαίνει πρόσωπο που απολαμβάνει ή επιδιώκει να απολαμβάνει κάτι χωρίς πληρωμή.Σύμφωνα με αυτή την ερμηνεία τσαμπατζήδες μάλλον πρέπει να είναι. Το ερώτημα που χρήζει συζήτησης είναι αν συγχρόνως είναι και ριζοσπάστες, που επέλεξαν την ανυπακοή ως πολιτικό μέσο πίεσης αποδεκτό από τον λαό με προοπτική μαζικού κινήματος. Το ότι σημειολογικά στηρίχθηκε η κίνηση από τους Τσίπρα και Λαφαζάνη με την χθεσινή τους παρουσία στα διόδια μέλλον δε δίδει την αίγλη μαζικού κινήματος. Η κίνηση όμως αυτή καθεαυτή ως ανάδειξη ενός υπαρκτού προβλήματος είναι κατανοητή. Γιατί αφορμές και αιτίες υπάρχουν. Κανείς λογικός άνθρωπος δεν μπορεί να δικαιολογήσει διόδια για μη εκτελεσθέντα έργα, ούτε τον παράλογο αριθμό διοδίων στη διαδρομή για παράδειγμα Βόλου – Θεσσαλονίκης. Η υπερβολή όμως και ο αυθορμητισμός, συστατικά στοιχεία της νοοτροπίας του νεοέλληνα λειτουργούν ανασταλτικά και κάπου χάνουν το δίκιο τους. Γιατί αν ακολουθούσαν το μέτρο, επικεντρώνονταν σε συμβάσεις, που όντως βγάζουν μάτια, εκτιμώ, ότι θα είχαν ευρύτερη απήχηση και υποστήριξη. Οι επικοινωνιακού τύπου υπερβολές θέτουν ένα σημαντικό μέρος της κοινωνίας, που ενώ κατανοεί στην ουσία του το πρόβλημα, απέναντί τους, ακριβώς επειδή έχει μια άλλη αντίληψη για μορφές πάλης, διαμαρτυρίας και ισονομίας. (Γ.Π.)

Δεν υπάρχουν σχόλια: