11/6/11

Αγαπητέ Μίκη

Έγραψα ένα σχόλιο σχετικά με τις τελευταίες «δραστηριότητές» σου στην Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Για όλα αυτά που δηλώνεις. Από σεβασμό στο πρόσωπό σου δεν το δημοσιεύω. Και ας μην είναι σωστό, γιατί θα συμφωνείς και εσύ, ότι κανείς που ασχολείται με τα κοινά δεν δικαιούται να πιστεύει, πως βρίσκεται στο απυρόβλητο. Κάποτε ένωνες. Μην είσαι και πολύ σίγουρος, ότι το ίδιο συμβαίνει και τώρα. Πολλοί οι αγανακτισμένοι. Όχι μόνο αυτοί στις πλατείες, αλλά και μαζί σου. Σιωπούν όμως για τους ίδιους  με εμένα λόγους. Γράφω μόνο τούτο. «Και η πολιτική χρειάζεται έμπνευση. Ευτυχώς όμως για σένα που η ιστορία έχει ισχυρά φίλτρα και θα σε παραδώσει γι΄ αυτό που πράγματι είσαι και όχι γι΄ αυτό που δεν μπορείς να είσαι».

Με αγάπη (Γ.Π.)

6 σχόλια:

Μ Φουράκης είπε...

Μη πετραδίζεται το Μίκη (έστω καί ευγενικά)Δέν έχει αυτός ο έρημος τόπος άλλες τέτοιες ιδιοφυείες.

Anestis Moutafidis είπε...

Κανείς άλλος Έλληνας μουσικός και συνθέτης του 20. αιώνα, δεν κατάφερε να αφήσει τα μουσικά του ίχνη, αλλά και να επιρρεάσει την ελληνική, όπως και την διεθνή κοινωνία στον βαθμό, όπως το πέτυχε ο Μίκης Θεοδωράκης με την μουσική και τα τραγούδια του. Αμφιβάλω στην σκέψη, ότι οι περισσότεροι θαυμαστές του ίσως να τον αγάπησαν ώς μέγα συμφωνικό συνθέτη. Σίγουρα είναι συνθέτης με ιδιαίτερο βάθος και οι συνθέσεις του θα ακούγονται από τους μεταγενέστερους μάλλον και σε εκατονταετίες ακόμα. Αυτό είναι πιθανό όμως να γίνει, γιατί ο Θεοδωράκης κατάφερε όσο κανείς άλλος, να αγγίξει την ψυχή μας με την μη συμφωνική του μουσική, δηλαδή την μουσική του που επεξεργάζεται με απλό και λαϊκό τρόπο, θέματα όπως ελευθερία, διαμαρτυρία, καταπίεση ανθρωπίνων δικαιωμάτων και άλλες ανθρώπινες αναζητήσεις. Ο Μ. θεοδωράκης υπήρξε μουσικό φαινόμενο της εποχής μας και μας έδωσε με την μουσική του πολλά. Σίγουρα υπάρχουν και άλλοι έλληνες μουσικοσυνθέτες δίπλα του, αξιόλογοι και αυτοί, ίσως να πρόκειται μάλιστα και για μουσικές διάνειες. Η διαφορά αυτών με τον Μίκη είναι, ότι η μουσική τους μας προσκαλεί να την διερευνήσουμε, να την κατανοήσουμε, να την εκτιμήσουμε και ίσως να την αγαπήσουμε στο τέλος. Η μουσική του Μίκη Θεοδωράκη όμως απροσκάλεστα μπήκε στην ψυχή μας, μας συγκίνησε, μας έδωσε ελπίδες και χαρές, μας ταρακούνησε. Ο μουσικός Μίκης Θεοδωράκης μπήκε στο DNA όλων μας, όχι όμως ο πολιτικός Μ. Θεοδωράκης. Εάν και διανοούμενος ο Μ.Θ., οι πολιτικές δραστηριότητές του άφησαν θάλεγα πιο πολύ ανάμικτα συναισθήματα στον ελληνικό λαό. Αυτή είναι η γνώμη μου.

artfools είπε...

Κυριολεκτικά υπέροχο!! και Εξόχως καλογραμμένο!

ΠΟΛΙΤΙΚΑ ΣΧΟΛΙΑ Επωνύμως είπε...

Καταρχήν χαίρομαι για τους σχολιασμούς σας. Επειδή θεωρώ κάθε άποψη σπουδαία, αρκεί να μην είναι προσβλητική και υβριστική, κοπιάρω τους σχολιασμούς σας με την παρατήρηση, ότι κανείς δεν πετροβόλησε ή έδειξε εμπάθεια στον Μίκη, που όντως θα μείνει θρύλος παγκόσμιας εμβέλειας γι΄ αυτό που πράγματι είναι. Ένας ανυπέρβλητος μουσικοσυνθέτης. Επαναλαμβάνω, ότι κανείς δεν θα θυμάται τις πολιτικές του δραστηριότητες. Ένα απόσπασμα του Γιώργου Καρελιά „Οι φυλές της «αγανάκτησης» και οι τζάμπα μάγκες“ δείχνει ότι υπάρχουν και άλλες απόψεις, που στη δημοκρατία δεν πρέπει να μένουν απαρατήρητες: „στην πλατεία Αριστοτέλους της Θεσσαλονίκης ο «αγανακτισμένος» Μίκης Θεοδωράκης αποκαλεί «παρακρατικό» τον δήμαρχο Γιάννη Μπουτάρη, νομίζοντας ότι βρίσκεται στο 1963.Γύρω του μερικές εκατοντάδες φώναζαν «Αλήτες-προδότες-πολιτικοί» (σύνθημα της ακροδεξιάς). Κάποια στιγμή εμφανίστηκε ο Ψωμιάδης και ασπάστηκε την δεξιάν του Μίκη. Του Μίκη που θέλει να κατεδαφίσει σήμερα το πολιτικό σύστημα της Μεταπολίτευσης, του οποίου υπήρξε το χαϊδεμένο παιδί. Με ηθικές και υλικές αμοιβές που κανένας άλλος δεν γνώρισε. Του Μίκη που στήριξε αυτό το σύστημα (έγινε υπουργός του Μητσοτάκη, εγκωμίασε όλους τους πρωθυπουργούς κλπ) και ξύπνησε μια ωραία πρωία-που λέει κι ο ποιητής Αναγνωστάκης- και διαπίστωσε ότι ήταν σάπιο. Εν τω μεταξύ, είχε προλάβει να κάνει προσφυγή στα δικαστήρια, για να πάρει αναδρομικά ως συνταξιούχος βουλευτής“.
Giannis Tzanakakis ΓΙΩΡΓΟ ΣΑΝ ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΜΥΑΛΟ ΜΟΥ!!!!!!ΘΑ ΤΟ ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΩ ΜΕ ΤΗΝ ΑΔΕΙΑ ΣΟΥ...
Μιχαλης Φουρακης Μη παρακαλώσας μη. Μη πετραδίζεται (έστω καί ευγενικά) Το Μίκη.Δέν έχει άλλες τέτοιες ιδιοφυείες αυτός ο έρημος τόπος.
Takis Kavouris Litsa Sourila Όλα τα λεφτά είναι η επιφυλίδα της Αυγής....Περίπου ...παράνομη η συγκέντρωση στην Αριστοτέλους...
Achille Papadopoulos Θεωρώ Γιώργο ότι κάποιοι χάνουν το μέτρο καί επειδή εμείς σιωπούμε αυτοί θέλουν νά συνεχείσουν να παίζουν το ρόλο του καθοδηγητή ! Ε λοιπόν εγώ απαντώ στην κυβέρνηση Μητσοτάκη ήταν ή όχι υπουργός ο Μίκης ;
Μιχαλης Φουρακης Καί εγώ σάς απαντώ.Καί ο Φλωράκης με τόν Μητσοτάκη συν/βέρνησαν Ε! καί τι έγινε?
Takis Kavouris Litsa Sourila Παρόλω που δεν σας ξέρω βρε παιδιά.....για ένα μόνο αναρωτιέμαι ....είναι ώρα για τέτοιου είδους κριτικές ?....Κάποιοι τα βλέπουν αυτά και τρίβουν τα χέρια τους.
Ελένη Παναγιωτάκη Εγώ δεν καταλαβαίνω πάλι τόσο μένος εναντίον του Θεοδωράκη.Γιατί δεν έχει δικαίωμα να έχει βήμα και εκείνος να πει τη γνώμη του?Ποιοι είναι αυτοί τελικά που αυτοχρήζονται σωτήρες αυτού του τόπου καιι έχουν την αποκλειστικότητα της διαμαρτυρίας? Για εμένα είπε πράγματα που πολλοί Έλληνες θέλουν να φωνάξουν αλλά δεν το κάνουν.
Μιχαλης Φουρακης Σε κανένα δέν δίνουμε το δικαίωμα να τρίβει τα χέρια του.Εδώ μιλάμε γιά ένα ιστορικό πρόσωπο υπέρανω κομάτων κ.τ.λ......Κυρία Παναγιωτάκη.Δυστυχώς είναι η κατάρα τήσ φυλής μας να πετραδίζουμε όποιος είναι προστά μας.Οταν πεθάνει όλοι θα λέμε χάσαμε ένα μεγάλο καί..καί.....Ναί αλλά δέν έχουμε άλλον με τέτοιο ανάστημα.
Stathis Gotsis Κυριολεκτικά και μεταφορικά!

Ανώνυμος είπε...

Στις δημοκρατιες κρινομαστε καθημερινα, ειδικα αν προκειται για προσωπα που εχουν παιξει τοσο σημαντικο ρολο στην πολιτικη και κοινωνικη ζωη του τοπου μας. Το να ζητας ως πρωην βουλευτςη αναδρομικα 250000 ευρω την στιγμη που η χωρα βρισκεται στο χειλος της αβυσσου, δεν ξερω αν αυτο αποτελει παραδειγμα προς μιμηση. Εκτος αν τα οικονομικα του κυριου Μικυ ειναι σε τετοια οικτρη κατασταση που πρεπει να συμβαλλουμε ολοι με τον οβολο μας...

Ανώνυμος είπε...

Πού είναι, λοιπόν, η Αριστερά; τι κάνει επιτέλους η Αριστερά; Είναι ζήτημα αιτημάτων; «ποια είναι η άλλη προοπτική που δίνει η Αριστερά»; EROTHSEIS- EROTHSEIS-EROTHSEIS ! GIA DOKIMASTE NA KANETAI σύνδεση θεωρίας και πράξης, EPISTHMONIKHS FILOSOFIKHS THEORIAS KAI ZONTANHS YFISTAMENHS PRAGMATIKOTHTAS TOU ANTHROPOY. MHPOS DEITAI EKEI MESA TON AFHRHMENO ROMANTISMO THS ARISTERAS, OS ROMANTIKOI DIAXEIRHSTES THS FTOXEIAS (KAI PNEYMATIKHS) KAI THS MIZERIAS (KAI PNEYMATIKHS) TON KOINONION MAS. O LOGOS SHMERA THS ARISTERAS EINAI ENAS APLOS "PAPADISTIKOS" ROLOS, KAI O AMBONAS THS ARISTERAS EINAI NA PSAXNEI NA δικαιούται να σηκώσει το γάντι, EKEI POY TO PETA TO GANTI TO NOTHRO KAI BOTHRODH/BOURKODH SYGKEKRIMENO KAI OXI AFHRHMENO "SYSTHMA". H ARISTERA EXEI PRO POLLOU APOLESEI THN EPISTHMONIKH, THN FILOSOFIKH THN PRAGMATIKH DIASTASH THS ELLEIPSEIS THS/TON KOINONIAS/KOINONEION. OLOGOS THS MPOREI NA EINAI, KAI EINAI LOGOS SOSTOS, ALLA EXEI APHXHSEI OS ENAS HTHIKOPLASTIKOS KAI STHN "PRAXH MH SYGKEKRIMENOS". AKOUGETAI OS ANTIFASH, ALLA O LOGOS THS EINAI STHN IDIA "FASH" TOY YFISTAMENOY EKMETALEYTIKOY KAI ANTIANTHROPHNOY SYSTHMATOS, POY ... KATAPOLEMA ! "... κοινωνικό υποκείμενο, δρόμο για τη μετατροπή του σε ευρύτερο πολιτικό υποκείμενο ανατροπής, επανάστασης και δημιουργίας." OLETHRIO LATHOS THS ANALYSEIS/ANTILHPSEIS PERI "YPOKEIMENOY", ANTITHETOS, H ANATROPH KAI EPANASTASH ZOHS GINETAI ME "ANTIKEIMENA" THS EXELIXEIS ! KAI AYTO EINAI H PRAGMATIKH ANATROPH TO "ANTIKEIMENO", O ANTHROPOS ! H ARISTERA SHMERA, AS TOLMHSEI MESA APO EPISTHMONIKES k. FILOSOFIKES ANTHROPOKENTRIKES ENNOIES (OPOS ALLOSTE EKANAN KAI O MARX/ENGELS KAI O LENIN) NA ANATREPSEI THN IDH YPARXOUSA ANATRAMENH "LOGIKH". AS XEKINHSH APO THN IDIA ANTHROPHNH ONTOTHTA, APO TO "TELOS", APO TON THANATO/GHRAS, KAI NA ODEYSEI PROS THN NEOTHTA, THN GENA, THN DHMIOURGEIA THS ZOHS ! DIOTI OLOI XEROUME TO ... "TELOS" THN "ARXH" OYDEIS ! ALLOSTE OLA "PAIZONTAI" STO KAPITAL (KEFALH), O THYASONTAS TOY OLYMPIOY DIOS, KAI PAROUSIASTIKA, TO KATALABE KAI XRHSHMOPOIHSE ME EPISTHMONIKOTHTA TA EPISTHMONIKA EYXRHSTA EPISTHMONIKA/FILOSOFIKA ERGALEIA KAPOION PAGKOSMIOS GNOSTON EPISTHMONIKOFILOSOFON, THN ANAGKAIOTHTA THS PALHS KAI ANATROPHS TOY DOLOFONIKOY SYSTHMATOS POY LEMAI SHMERA KAPITALISMOS. "Η Αριστερά υπάρχει και είναι η μόνη που δικαιούται να σηκώσει το γάντι:" LATHOS, OLETHRIO LATHOS. H ARISTERA POTE DEN SHKONEI "TA GANTIA" POY THS RIXNOYN, DIOTI MIA ZOH THA ... SKYBEI NA MAZEYEI TA BROMIKA KAI APLYTA GANTIA TOYS ! DEN EINAI AYTOS O ROLOS APENANTI STHN ZOH, THS ARISTERAS. ALLA H ARISTERA PSAXNEI AKOMH NA BREI TO PRAGMATIKO Σπαθή THS, TO Σπαθή THS ANTHROPINHS EPISTHMHS, THS ANTHROPOKENTRIKHS FILOSOFEIAS KAI THS ZONTANHS SYNEIDHTHS ZOHS ! DIOTI ETSI THA KATALABOYN OLOI TO "NOHMA" THS "EPIPROSTHETHS AXIAS" TOYS, ESEIS TO LETAI LATHEMENA "YPERAXIA" ! SAYTO TO PLASIO EITANE H PARAKATATHKH TOY SPARTAKOY !
---------------------------------------
(Δε λυπάμαι τα γηρατειά που φεύγουν - τα μωράκια που έρχονται άθελά τους να ζήσουν σκλάβοι, να πεθάνουν σκλάβοι, σ' έναν κόσμο ελεύθερων αφεντάδων. Θα τους μαθαίνουν: η σκλαβιά τους χρέος εθνικόν και σοφία του Πανάγαθου!... Πότε θ' αναστηθούν οι σκοτωμένοι; ΚΩΣΤΑ ΒΑΡΝΑΛΗΣ, 20 Oκτώβρη 1973)