Κάποιος φώναξε "αυτός είναι ασφαλίτης"... και έστειλαν τον άνθρωπο δαρμένο στο νοσοκομείο. Σαν διάβασα την είδηση ήλθαν στο μυαλό μου εικόνες από άλλες παλιές εποχές. Εποχές με άλλα αγωνιστικά ήθη. Γεμάτος ο χώρος έξω από το Πολυτεχνείο. Φοιτητές κρεμασμένοι σαν τσαμπιά στα κάγκελα φωνάζανε με όλη τη δύναμη της φωνής που τους είχε απομείνει, συνθήματα ενάντια στη χούντα.
Μια κοπέλα δείχνοντας μέσα στο πλήθος ένα φαλακρό μεσήλικα φώναζε μέχρι οι παρευρισκόμενοι να καταλάβουν για ποιον πρόκειται! „συνάδελφοι αυτός εκεί είναι ασφαλίτης"!! Νεαροί που ήταν κοντά του τον ρώτησαν εντελώς απλά και ήρεμα αν είναι όντως αστυνομικός και ζήτησαν να δουν την ταυτότητά του. Τους έδειξε την πολιτική του ταυτότητα. Αυτό ήταν. Το συμβάν τελείωσε εκεί. Η κοπέλα επίσης φωναχτά του ζήτησε συγνώμη και τον παρότρυνε να ακολουθήσει και αυτός τα ρυθμικά συνθήματα που ακούγονταν από τα μεγάφωνα. Κανείς δε θα μπορούσε να ήταν σίγουρος, αν επρόκειτο για ασφαλίτη με πολιτική ταυτότητα, ή για πολίτη που ήλθε στο πολυτεχνείο να διαδηλώσει την αντίθεσή του στη χούντα. Σίγουρα ανάμεσα στους εξεγερμένους φοιτητές θα κυκλοφορούσαν κάθε λογής χαφιέδες και „ΚΥΠατζήδες". Τι δικτατορία θα ήταν άλλωστε! Αλλά πως μπορείς να ξυλοκοπήσεις έναν άνθρωπο επειδή απλά τον υποπτεύεσαι; Σε τι ήθη κινδυνεύουμε να υποταχθούμε, όταν πλέον είναι κοινωνικά ανεκτές η σωματική και λεκτική βία, ο περιορισμός της ελεύθερης έκφρασης; Αν η κυβέρνηση καταργεί εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα, που κατακτήθηκαν στη διάρκεια πολλών ετών και δικαίως αντιδρούν οι πολίτες, πως εξηγείται μια τέτοια ανοχή στον περιορισμό της ελευθερογνωμίας, αγαθό που επίσης κατακτήθηκε με αίμα και θυσίες αιώνων; Ποιον βολεύουν αυτές οι ενέργειες; Γιατί αμφισβητείται ο πυρήνας της δημοκρατίας –άμεσης ή αντιπροσωπευτικής- που συμπυκνώνεται στη φράση του Βολτέρου "Διαφωνώ με αυτό που λες αλλά θα έδινα και την τελευταία σταγόνα του αίματός μου για να συνεχίσεις ελεύθερα να λες όσα πιστεύεις";
Γιατί αυτή η ένοχη σιωπή; (Γ.Π.)
Μια κοπέλα δείχνοντας μέσα στο πλήθος ένα φαλακρό μεσήλικα φώναζε μέχρι οι παρευρισκόμενοι να καταλάβουν για ποιον πρόκειται! „συνάδελφοι αυτός εκεί είναι ασφαλίτης"!! Νεαροί που ήταν κοντά του τον ρώτησαν εντελώς απλά και ήρεμα αν είναι όντως αστυνομικός και ζήτησαν να δουν την ταυτότητά του. Τους έδειξε την πολιτική του ταυτότητα. Αυτό ήταν. Το συμβάν τελείωσε εκεί. Η κοπέλα επίσης φωναχτά του ζήτησε συγνώμη και τον παρότρυνε να ακολουθήσει και αυτός τα ρυθμικά συνθήματα που ακούγονταν από τα μεγάφωνα. Κανείς δε θα μπορούσε να ήταν σίγουρος, αν επρόκειτο για ασφαλίτη με πολιτική ταυτότητα, ή για πολίτη που ήλθε στο πολυτεχνείο να διαδηλώσει την αντίθεσή του στη χούντα. Σίγουρα ανάμεσα στους εξεγερμένους φοιτητές θα κυκλοφορούσαν κάθε λογής χαφιέδες και „ΚΥΠατζήδες". Τι δικτατορία θα ήταν άλλωστε! Αλλά πως μπορείς να ξυλοκοπήσεις έναν άνθρωπο επειδή απλά τον υποπτεύεσαι; Σε τι ήθη κινδυνεύουμε να υποταχθούμε, όταν πλέον είναι κοινωνικά ανεκτές η σωματική και λεκτική βία, ο περιορισμός της ελεύθερης έκφρασης; Αν η κυβέρνηση καταργεί εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα, που κατακτήθηκαν στη διάρκεια πολλών ετών και δικαίως αντιδρούν οι πολίτες, πως εξηγείται μια τέτοια ανοχή στον περιορισμό της ελευθερογνωμίας, αγαθό που επίσης κατακτήθηκε με αίμα και θυσίες αιώνων; Ποιον βολεύουν αυτές οι ενέργειες; Γιατί αμφισβητείται ο πυρήνας της δημοκρατίας –άμεσης ή αντιπροσωπευτικής- που συμπυκνώνεται στη φράση του Βολτέρου "Διαφωνώ με αυτό που λες αλλά θα έδινα και την τελευταία σταγόνα του αίματός μου για να συνεχίσεις ελεύθερα να λες όσα πιστεύεις";
Γιατί αυτή η ένοχη σιωπή; (Γ.Π.)
7 σχόλια:
Η χουντα του οχλου, το ιδιο απεχθης και επικινδυνη με καθε αλλη χουντα, περα απο τις μυθολογιες της αριστερας περι ασπιλου λαου που οραματιζεται δικαιοσυνη και δημοκρατια. Βρε ουστ...
Άραγε έτσι δεν "δούλεψαν" και στη MARFIN......Κάποιος θα φώναξε "είναι απεργοσπάστες" και..........κάψτε τους..........
να ηταν οντως το αποκλειουμε ετσι...????.....στο youtube θα δειτε πολλα video.....η αποσταση στη κριση των γεγονοτων ειναι θεμα αντικειμενικοτητας.....
Γιώργο εγώ δεν αποκλείω τίποτε. Άλλωστε η αναφορά μου σε ένα παρόμοιο γεγονός που προσωπικά έζησα το δείχνει ξεκάθαρα. Διαφορετικός όμως πολιτικός πολιτισμός. Πολιτικός πολιτισμός, που ένωνε, που έμεινε στην ιστορία και συνέβαλε στην αποκατάσταση της δημοκρατίας. Η δημοκρατία δεν διευρύνεται με μούντζες στη βουλή. Και είμαι επίσης ξεκάθαρος σε σχέση με την βία. Δεν αναζητώ δικαιολογίες, ούτε για την φραστική, ούτε για τη σωματική βία και πολύ περισσότερο για τον περιορισμό της ελευθερίας του λόγου.
Γιώργο μου καλημέρα...δε θα διαφωνήσω με την ουσία των λεγομένων σου...όμως επειδή το γεγονός αυτό έγινε στην πλατεία κ επειδή μπορώ να έχω άποψη αφού μέρα παρά μέρα σχεδόν βρίσκομαι εκεί θα σου αναφέρω τα εξής...η πλατεία παρ όλες τις αδυν...αμίες της (οργανωτικά-ιδεολογικά) όπως κ σε κάθε μαζικό κίνημα παρεισφρύουν κάθε λογής μπουμπούκια...οπότε είναι λογικό λόγω της ηλικιακής σύνθεσης αλλά της απειρίας της πλειοψηφίας των ατόμων, να υπάρχουν κ τέτοια φαινόμενα (όχι άδικα) που περιγράφεις...αυτά όμως δεν αποτελούν τον κανόνα κ ούτε πρέπει να αναφέρονται ως δείγματα κακής συμπεριφοράς της πλειοψηφίας των συμμετοχόντων..άλλωστε ο πολιτικός πολιτισμός έχει προ πολλού διδαχθεί απ τους κάθε λογής άκηδες (που δυστυχώς) υποστηρίξαμε κ μεις κάποτε...κ κλείνοντας για τη βία λέω τούτο...υπάρχει μεγαλύτερη βία απ τις απολύσεις,την ανεργία,τις ιδιωτικοποιήσεις,το μισθό των 590 ευρώ,την ιδιωτικοποίηση των πανεπιστημίων,το ξεπούλημα του δημόσιου πλούτου,τις περικοπές μισθών & συντάξεων,την ποινικοποίηση του μισθού των 1700 ευρώ κ τόσων άλλων που περιγράφονται στο μεσοπρόθεσμο...???...άλλωστε όπως είπε κ ο Κάρολος η βία είναι η μαμή της ιστορίας....ΥΓ. οι κουβέντες μαζί σου πάντα είχαν ιδιαίτερο χρώμα....
Γιωργο νομιζω οτι δεν διαφωνεις επι της ουσιας, ο οχλος δεν εχει ουτε ιδεολογια ουτε ηθικη. Αν καποιοι μεσα απο την αναμπαμπουλα ονειρευονται ταξικες επαναστασεις και ανατροπες, δυστυχως γ΄αυτους η ιστορια θα επαναληφθει ως παρωδια. Το προβ...λημα και το ζητουμενο ειναι να βρεθουν νεοι τροποι και διαδικασιες αντιστασης με στοχευση και αποτελεσμετοκοτητα χωρις να καθαιρειται η ανθρωπινη διασταση του εκαστοτε "αντιπαλου". Και αφου με ξερεις οτι δηλωνω γνησιο τεκνο του διαφωτισμου και της γαλλικης επαναστασης και της κομμουνας των παρισιων :-)
Νικηφόρε μου καλημέρα...το δήλωσα εξ αρχής ότι δε διαφωνώ επί της ουσίας....δε μίλησα ούτε για αναμπουμπούλα ούτε για επαναστάσεις μέσω αυτής....απλά πρέπει να είμαστε ως προς την απειρία των συμμετοχόντων ανεκτικοί & επιφυλακτικοί ως προς το θέμα το συγκεκριμενο (για το αν ηταν ασφαλιτης ή όχι)...εξαιρούνται οι φασιστες & χρυσαυγίτες.....
Δημοσίευση σχολίου