Αν θα ανοίξει το επάγγελμα των Ταξί ή όχι εναπόκειται σε πολιτικές αποφάσεις. Αυτό που πρέπει οπωσδήποτε να αλλάξει είναι η νοοτροπία των συναδέλφων μου στην Ελλάδα. Όλοι μας, ακόμη και εμείς που επισκεπτόμαστε την πατρίδα μας, έχουμε κάνει θετικές αλλά και πολλές αρνητικές εμπειρίες με τους ταξιτζήδες. α) Είναι αδιανόητο για μένα να έρχομαι στην πατρίδα μου, να βγαίνω έξω από το αεροδρόμιο και μόλις φθάνω στον ταξιτζή και του λέω τον προορισμό μου να με υποδέχεται με βρισιές και να καταριέται την ώρα και την στιγμή.
β) Ή για παράδειγμα να φθάνεις στον σταθμό των τραίνων, να μπαίνεις στο ταξί, να λες ότι θες να πας στο αεροδρόμιο και ότι το αεροπλάνο σου φεύγει σε μία ώρα και ο συνάδελφος να σταματάει για να πάρει άλλον πελάτη. γ) Να καπνίζει στο ταξί χωρίς να με ρωτήσει και πολλά ακόμη. Σε μας στην Γερμανία αυτά είναι αδιανόητα. 1. Έχουμε ελεγκτικούς μηχανισμούς. 2. Τα αυτοκίνητα μας είναι πεντακάθαρα. 3. Τα αυτοκίνητά μας περνάνε κάθε χρόνο ΚΤΕΟ. 4. Τα αυτοκίνητά μας περνάνε κάθε χρόνο έλεγχο ταξίμετρου. 5. διπλές και τριπλές κούρσες είναι Ταμπού. 6. Ο πελάτης καθορίζει τα πάντα γιατί η κούρσα είναι δική του. 7. Και πολλά ακόμη που θα μπορούσα να γράψω. Δεν μπορείτε να καταλάβετε τι ακούμε καθημερινά από Γερμανούς τουρίστες που έρχονται στη Φραγκφούρτη μετά την άδεια τους στην Ελλάδα. Μας κάνουν να ντρεπόμαστε για όλα αυτά. Κι αν το συνδυάσουμε με αυτά που ακούμε για την κρίση στην Ελλάδα, καταλαβαίνετε ότι δεν δουλεύουμε πλέον και τόσο ευχάριστα Σας παρακαλούμε από τα βάθη της καρδιάς μας : πρέπει να αλλάξουμε. Όπως εμείς προσαρμοστήκαμε, κάντε το και εσείς. Αυτό φυσικά δεν ισχύει μόνο για τους ταξιτζήδες, αλλά γενικά για όλους. Εμείς παρόλα ταύτα σας υποστηρίζουμε στον αγώνα σας ως συνάδελφοι. Αγωνιστείτε για τα δικαιώματά σας, αλλά όχι εις βάρος άλλων κοινωνικών ομάδων.
Με εκτίμηση
Ο συνάδελφός σας από Φραγκφούρτη Νικόλαος Μίχος
2 σχόλια:
Το επάγγελμα του ταξιτζή είναι ένα αναγκαίο και πολύτιμο επάγγελμα για την κοινωνία, από πολλές απόψεις. Για αυτόν τον λόγο συμφωνώ με τον κύριο Νικόλαο Μίχο, ότι είναι οπωσδήποτε αναγκαίο ο κάθε επαγγελματίας ταξιτζής, να τηρεί έναν αξιοπρεπή κώδικα επαγγελματικής συμπεριφοράς, σχετικά από την μία πλευρά ότι αφορά την προσωπική του εμφάνηση και διαγωγή ως επαγγελματίας όδηγός απέναντι στους πελάτες του, αλλά και από την άλλη ότι αφορά την φροντίδα και συντήρηση του οχήματός του, με το οποίο μεταφέρνει τους επιβάτες του. Αυτά τα δύο πράγματα επιρρεάζουν ιδιαίτερα τον μέσο φυσιολογικό πελάτη, ο οποίος επιθυμεί κατά το διάστημα της διαδρομής του με το ταξί, ούτε να παίξει τον ρόλο του σκουπιδοτενεκέ για τα οποιαδήποτα παράπονα του εκάστοτε ταξιτζή, αλλά ούτε και να διακυνδινεύει να γίνει το οικονομικό θύμα του ταξίτζή του, το οποίο πρόκειται να αρμέξει ο τελευταίος χρηματικά, ανάλογα με τις ορέξεις και τις επιθυμίες του, αλλά και ανάλογα με την σφυγμομέτρηση που του κάνει μέσω της συζητήσεώς μαζί του, κατά το διάστημα της οδηγήσεως. Επίσης πρέπει η γενική οργάνωση του επαγγέλματος αυτού να είναι τέτοια, ώστε να είναι εις θέσην να προσφέρει στον ταξιτζή (είτε άνδρας είναι αυτός είτε γυναίκα) τις διοικητικές, ασφαλιστικές και υλικοτεχνικές βοήθειες εκέινες, οι οποίες θα του κατοχυρώσουνε με την έκδοση της άδειας εξάσκησεως επάγγελματος, μία μακροχρόνια και πετυχιμένη επαγγελματική δραστηριότητα. Το ποθητό επαγγελματικό ήθος και ύφος του εκάστοτε ταξίτζή, θα μπορέσει να κατοχυρωθεί λοιπόν με την ξεκάθαρη εφαρμογή των προδιαγραφών των συγκεκριμένων νόμων, οι οποίοι ρυθμίζουν τις υποχρεώσεις αλλά και τα δικαιώματα των επαγγελματιών ταξιτζήδων οδηγών, όπως και οι συγκεκριμένες διατάξεις, οι οποίες προβλέπουνε την διατήρηση μίας ανάλογης μέριμνας του κράτους, για να μπορέσει να εξασκηθεί το επάγγελμα του ταξιτζή κάτω από κανονικές και ομαλές συνθήκες. Το γεγονός ότι το επάγγελμα ανοίχτηκε και η διαδικασία της χορηγήσεως άδειας επαγγέλματος έγινε προσιτή και εφικτή σε περισσότερα άτομα που ενδιαφέρονται για
την εξάσκηση του αναφερόμενου επαγγέλματος, αυτό το εκτιμώ προσωπικά ως θετικό, διότι θα δώσει μέσω ενός υγιούς ανταγωνισμού μεσοπρόθεσμα αλλά και μακροπρόθεσμα μία ώθηση στο επάγγελμα, με την έννοια ότι οι υπηρεσιακές παροχές του επαγγελματος αυτού απέναντι στους πελάτες, θα μπορέσουν να ανέβουν στο μέλλον ποιοτικά σε ένα διαφορετικό, συγκεκριμένα σε ένα πιο αξιοπρεπές και ικανοποιητικό επίπεδο, εννοώ και για τους ίδιους τους ταξιτζήδες, αλλά βέβαια και για τους πελάτες των. Ας αναμένουμε με το ανάλογο ενδιαφέρον τις μελλοντικές εξελίξεις και στον τομέα αυτόν λοιπόν.
(Διόρθωση κειμένου το οποίο ανάρτησα πριν)
Το επάγγελμα του ταξιτζή είναι ένα αναγκαίο και πολύτιμο επάγγελμα για την κοινωνία, από πολλές απόψεις. Για αυτόν τον λόγο συμφωνώ με τον κύριο Νικόλαο Μίχο, ότι είναι οπωσδήποτε αναγκαίο ο κάθε επαγγελματίας ταξιτζής, να τηρεί έναν αξιοπρεπή κώδικα επαγγελματικής συμπεριφοράς, σχετικά από την μία πλευρά ότι αφορά την προσωπική του εμφάνηση και διαγωγή ως επαγγελματίας όδηγός απέναντι στους πελάτες του, αλλά και από την άλλη ότι αφορά την φροντίδα και συντήρηση του οχήματός του, με το οποίο μεταφέρνει τους επιβάτες του. Αυτά τα δύο πράγματα επιρρεάζουν ιδιαίτερα τον μέσο φυσιολογικό πελάτη, ο οποίος επιθυμεί κατά το διάστημα της διαδρομής του με το ταξί, ούτε να παίξει τον ρόλο του σκουπιδοτενεκέ για τα οποιαδήποτα παράπονα του εκάστοτε ταξιτζή, αλλά ούτε και να διακυνδινεύει να γίνει το οικονομικό θύμα του ταξίτζή του, το οποίο πρόκειται να αρμέξει ο τελευταίος χρηματικά, ανάλογα με τις ορέξεις και τις επιθυμίες του, αλλά και ανάλογα με την σφυγμομέτρηση που του κάνει μέσω της συζητήσεώς μαζί του, κατά το διάστημα της οδηγήσεως. Επίσης πρέπει η γενική οργάνωση του επαγγέλματος αυτού να είναι τέτοια, ώστε να είναι εις θέσην να προσφέρει στον ταξιτζή (είτε άνδρας είναι αυτός είτε γυναίκα) τις διοικητικές, ασφαλιστικές και υλικοτεχνικές βοήθειες εκέινες, οι οποίες θα του κατοχυρώσουνε με την έκδοση της άδειας εξάσκησεως επάγγελματος, μία μακροχρόνια και πετυχιμένη επαγγελματική δραστηριότητα. Το ποθητό επαγγελματικό ήθος και ύφος του εκάστοτε ταξίτζή, θα μπορέσει να κατοχυρωθεί λοιπόν με την ξεκάθαρη εφαρμογή των προδιαγραφών των συγκεκριμένων νόμων, οι οποίοι ρυθμίζουν τις υποχρεώσεις αλλά και τα δικαιώματα των επαγγελματιών ταξιτζήδων οδηγών, όπως και οι συγκεκριμένες διατάξεις, οι οποίες προβλέπουνε την διατήρηση μίας ανάλογης μέριμνας του κράτους, για να μπορέσει να εξασκηθεί το επάγγελμα του ταξιτζή κάτω από κανονικές και ομαλές συνθήκες. Το γεγονός ότι υπάρχει η πιθανότητα το επάγγελμα αυτό να ανοιχτεί και η διαδικασία της χορηγήσεως άδειας επαγγέλματος να γίνει προσιτή και εφικτή σε περισσότερα άτομα που ενδιαφέρονται για την εξάσκησή του, αυτό το εκτιμώ προσωπικά ως θετικό, διότι θα δώσει μέσω ενός υγιούς ανταγωνισμού μεσοπρόθεσμα αλλά και μακροπρόθεσμα μία ώθηση στο ίδιο το επάγγελμα, με την έννοια ότι οι συνθήκες εργασίας για τους εξασκόντες, όπως και οι υπηρεσιακές παροχές απέναντι στους πελάτες, θα μπορέσουν να ανέβουν στο μέλλον ποιοτικά σε ένα διαφορετικό, συγκεκριμένα σε ένα πιο αξιοπρεπές και ικανοποιητικό επίπεδο και αυτό το εννοώ για τους ίδιους τους ταξιτζήδες, αλλά φυσικά και για τους πελάτες αυτών. Ας αναμένουμε με το ανάλογο ενδιαφέρον τις μελλοντικές εξελίξεις και στον τομέα αυτόν λοιπόν.
Δημοσίευση σχολίου